czwartek, 8 sierpnia 2013

Carrie - Stephen King

Tytuł: Carrie
Autor: Stephen King
Oryginalny tytuł: Carrie
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok wydania: 1974
Ilość stron: 169

''Carrie'' to dopiero (albo może już?) czwarta książka Kinga, po którą sięgnęłam, i żałuję... że nie przeczytałam jej wcześniej.
Już na samym początku można zorientować się, że nie jest to jedna z tych książek, które świat już widział. Oryginalna (jak na tamte czasy) fabuła oraz wielki talent Kinga do budowania atmosfery dają w efekcie krótką, co prawda, ale za to bardzo dobrą książkę. Jeżeli chodzi o temat książki, który obraca się głównie wokół zagadnienia telekinezy, to jest on co najmniej ciekawy. Bardzo zręcznie został ukazany sposób myślenia głównej bohaterki, lekko (albo może bardziej niż lekko) niezrównoważonej i odrzuconej przez środowisko. Świetnie został ukazany również tok rozumowania jej matki, religijnej fanatyczki. Niektóre elementy tyczące się sposobu myślenia, można także zaobserwować w późniejszych dziełach Mistrza horroru. Książka ma ciekawą formę powieści przeplatającą się z wycinkami gazet (również książek), zeznaniami świadków zdarzeń oraz wywiadami. ''Carrie'' jest książką, którą czyta się bardzo przyjemnie. Osobiście lektura zajęła mi dwa dni. Bardzo dobra książka na deszczowe wieczory, a może jeszcze lepiej burzowe. Jedynym minusem tej książki jest nawał postaci, które trzeba ogarnąć. Jak na mój gust występuje tam trochę zbyt wiele imion i postaci pobocznych, które i tak nie odgrywają większej roli.
Aczkolwiek jak już zapewne wcześniej wspomniałam, jest to naprawdę dobra książka, zwłaszcza dla fanów horrorów. Naprawdę polecam.

Moja ocena: 8/10

Kasumi

2 komentarze:

  1. Książka na którą mam ogromną ochotę, znaczy ja na wszystkie Kinga mam chrapkę :) Muszę się w końcu wziąć za twórczość tego pana ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, świetna książka (jak już pewnie pisałam),POLECAM ^^ Zresztą myślę, że mogę polecić znaczną część książek Kinga. I chociaż nie wszystkie czytałam, to je zapewne też mogę śmiało polecać :)) Dzięki za komentarz :3
      Kasumi

      Usuń

Bardzo dziękujemy za komentarze ! :)